2015. október 16., péntek

JÓKAI 7.b - 15.10.19. (magyar irodalom)

14. óra

A magyar romantikus irodalom és nemzeti himnuszköltészetünk összefoglalása


Ismétlés
- felelet (a tematikus egység fogalmai)
- felelet (Kölcsey Ferenc: Himnusz; Vörösmarty Mihály: Szózat)
- felelet (memoriter)
- pótlás (13. óra)
- a házi feladatok ellenőrzése

Összefoglalás, rendszerezés
- TK. 42. o. (vázlat)
- TK. 42/1-12.

A témazáró dolgozatra (fontos tudnivalók)
- fogalmak
  • allegória
  • cenzúra
  • disztichon
  • epigramma
  • hexameter
  • himnusz
  • mecénás
  • művészeti intézmények a reformkorban
  • népi-nemzeti költők
  • óda
  • parainesis
  • pentameter
  • politika
  • reform
  • reform irodalmi előkészítői
  • reform-mozgalom kezdeményezői
  • romantika és népiesség az irodalomban
  • romantikus képalkotás irodalmi eszközei 
  • sajtószabadság
  • szellemi központok a reformkorban
  • töredék
  • tudományos intézmények a reformkorban
- nagy témák (műelemzés)
  • Kölcsey Ferenc: Himnusz
  • Vörösmarty Mihály: Szózat
-szempontok a műelemzéshez
  • bevezetés: a reformkor bemutatása, a romantika jellemzői, a romantikus irodalom fő ismertetőjegyei, Kölcsey/Vörösmarty pályaképének romantikus vonásai, az adott mű elhelyezése az alkotó pályaképében
  • tárgyalás: műelemzés (Himnusz/Szózat - TK, füzet, elearning)
  • befejezés: elvonatkoztatás a műtől, kortól, a mű üzenetének értelmezése (akár saját magamra nézve), vélemény

Zanza.tv (rendszerező videók)
- A romantika jellemzői
- A magyar romantika és a magyar nyelvű színjátszás kezdetei
- Kölcsey Ferenc költői világa
- Vörösmarty Mihály életműve

Jutalom zenehallgatás
- Fame: Hadd legyek művész
- Fame: Kemény munka
- Fame: Tanárnők vitája

Forrás: MozaWeb, NTK, OFI

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.