14. óra
A magyar romantikus irodalom és nemzeti himnuszköltészetünk összefoglalása
Ismétlés
- felelet (a tematikus egység fogalmai)
- felelet (Kölcsey Ferenc: Himnusz; Vörösmarty Mihály: Szózat)
- felelet (memoriter)
- pótlás (13. óra)
- a házi feladatok ellenőrzése
Összefoglalás, rendszerezés
- TK. 42. o. (vázlat)
- TK. 42/1-12.
A témazáró dolgozatra (fontos tudnivalók)
- fogalmak
- allegória
- cenzúra
- disztichon
- epigramma
- hexameter
- himnusz
- mecénás
- művészeti intézmények a reformkorban
- népi-nemzeti költők
- óda
- parainesis
- pentameter
- politika
- reform
- reform irodalmi előkészítői
- reform-mozgalom kezdeményezői
- romantika és népiesség az irodalomban
- romantikus képalkotás irodalmi eszközei
- sajtószabadság
- szellemi központok a reformkorban
- töredék
- tudományos intézmények a reformkorban
- nagy témák (műelemzés)
- Kölcsey Ferenc: Himnusz
- Vörösmarty Mihály: Szózat
-szempontok a műelemzéshez
- bevezetés: a reformkor bemutatása, a romantika jellemzői, a romantikus irodalom fő ismertetőjegyei, Kölcsey/Vörösmarty pályaképének romantikus vonásai, az adott mű elhelyezése az alkotó pályaképében
- tárgyalás: műelemzés (Himnusz/Szózat - TK, füzet, elearning)
- befejezés: elvonatkoztatás a műtől, kortól, a mű üzenetének értelmezése (akár saját magamra nézve), vélemény
- A romantika jellemzői
- A magyar romantika és a magyar nyelvű színjátszás kezdetei
- Kölcsey Ferenc költői világa
- Vörösmarty Mihály életműve
Jutalom zenehallgatás
- Fame: Hadd legyek művész
- Fame: Kemény munka
- Fame: Tanárnők vitája
Forrás: MozaWeb, NTK, OFI
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.